top of page

Pažintis su mokytoju - Inga.




Džiaugiamės galėdami pasidalinti dar vienu pokalbiu su viena iš AKA mokytojų.



Labas, Inga. Pradėkime nuo pat pradžių - kaip prasidėjo tavo mokytojos kelias?

Pašaukimą būti mokytoja jutau nuo pat vaikystės, kuomet žaisti mokyklas buvo populiariausias žaidimas mano namuose. Baigiau anglų filologiją Vilniaus universitete. Studijų metais išvykau į JAV pagal „Work and Travel“ programą, o po studijų 2 metus gyvenau Jungtinėje Karalystėje. Po to, grįžau į Lietuvą, nes supratau, kad labai noriu dirbti mokytoja ir dalintis savo žiniomis.

Kadangi negaliu vienoje vietoje ilgai išbūti, dirbau mokytoja „British Council“ Persijos įlankoje, kur buvau pirmoji anglų kalbos mokytoja, kurios gimtoji kalba nebuvo anglų.

Ten praleidau beveik 5 pačius gražiausius gyvenimo metus, per kuriuos ne tik stipriai patobulėjau, bet ir pakilau karjeros laiptais.

Paskui vėl supratau, kad noriu naujų iššūkių ir išvykau metams į Italiją ir vėl grįžau į Lietuvą. Beje, nuo 2008 metų kiekvieną vasarą važiuodavau į Jungtinę Karalystę dirbti vasaros mokyklose. Ten būna ypatinga atmosfera, nes sutinki ne tik kolegų, bet ir mokinių iš įvairiausių pasaulio kampelių ir su įvairiausiomis patirtimis.

Kiekvienas mokytojas yra labai skirtingas – naudoja kitokias metodikas, vis kitaip bendrauja su studentais, netgi savo vaidmenį mato labai įvairiai. Kokia mokytoja esi tu?

Mokytojo vaidmuo ėmė sparčiai keistis atsiradus internetui ir vystantis technologijoms, mokytojas jau nebėra vienintelis žinių šaltinis. Taigi mano supratimu, mokytojas turi būti lyg kelrodė žvaigždė – rodyti kryptį ir mokyti mokytis. Mano siekis yra, kad mokiniai atrastų būdus, kurie jiems padės mokytis kalbos. Vieniems tai gali būti skaitymas, kitiems filmų žiūrėjimas, tretiems video žaidimai padeda tobulinti žinias.


Kas tau yra sunkiausia šiame darbe?


Sunkiausia yra atrasti tobulos pamokos receptą. Jei pamoka puikiai pavyko su vienu mokiniu ar grupe, ta pati pamoka gali visai nesudominti kito mokinio ar grupės, todėl visada stengiuosi kiekvienai pamokai turėti planą A ir planą B.


Kokius mitus apie kalbų mokymąsi norėtum paneigti?

Norėčiau paneigti mitą, kad geriausia pradėti mokytis kalbos nuo pat mažumės. Tai yra tiesa, tačiau tai visiškai nereiškia, kad pradėję mokytis vėliau, kalbą išmoksite prasčiau. Gali reikėti daugiau užsispyrimo ir praktikos, tačiau mokytis kalbos niekada nevėlu.


Ko norėtum palinkėti visiems besimokantiems kalbų?

Ateiti į pamokas su pozityviu nusiteikimu ir iš savo žodyno išbraukti „ne“ – nemoku, nepavyks, negaliu, nesugebėsiu ir pakeisti tai į „aš galiu“, „man pavyks“, „aš išmoksiu ir kalbėsiu“. Ne mažiau svarbu yra kiekvieną dieną tobulinti savo žinias, t.y. paskaityti, pažiūrėti filmą, paklausyti dainos, parašyti, pabendrauti ta kalba, kurią norite išmokti. Kitaip tariant, kasdien eiti į pasimatymą su kalba, kurios mokotės.


Ačiū, Inga, už pasidalinimą!


bottom of page