Pažintis su mokytoju - Monika



Džiaugiamės galėdami pakalbinti ir jums pristatyti dar vieną nuostabią mūsų komandos narę, mokytoją Moniką.



Labas, Monika, papasakok kaip prasidėjo tavo mokytojos kelias?

Savo gyvenime sutikau ir įkvepiančių mokytojų, ir universiteto dėstytojų, kurių iki šiol negaliu pamiršti. Jau dvyliktoje klasėje pradėjau dirbti korepetitore su pradinių klasių vaikais. Vėliau, universitete Jeruzalėje, pradėjau savanoriauti klausos sutrikimų turinčių žmonių bendruomenėje. Nors ir be anglų kalbos mokymo įgūdžių, pradėjau mokyti dvi šios bendruomenės merginas. Man labai patiko ruoštis pamokoms ir jaučiau nuoširdų norą ieškoti būdų kaip kuo geriau išmokyti. Baigus studijas nusprendžiau, kad noriu likti edukacijos srityje, todėl baigiau CELTA kursų programą.

Iš patirties žinome, kad mokytojai yra labai skirtingi – naudoja kitokias metodikas, vis kitaip bendrauja su studentais, netgi savo vaidmenį mato labai įvairiai. Kokia mokytoja esi tu?

Stengiuosi sukurti draugišką atmosferą, nebijau pajuokauti, kad mokinys nesijaustų įsitempęs ir nebijotų daryti klaidų kalbėdamas. Prisitaikau prie kiekvieno mokinio tempo ir lūkesčių. Nuolatinis mokinio pastangų ar progreso pagyrimas suteikia jam daugiau motyvacijos, šypseną veide, pasididžiavimą savimi.

Kartu su mokiniais deriname temas ir tikslus. Savo pamokose stengiuosi vystyti diskusijas, kad mokinys galėtų kuo daugiau kalbėti, įprastų prie kalbos ir jos melodijos.

Kas tau yra sunkiausia šiame darbe?

Prieš kiekvieną pamoką susikuriu aiškų, išsamų pamokos planą. Mintyse įsivaizduoju, kaip viską pristatysiu, pateiksiu. Tačiau tuo mokymas ir ypatingas, kad jis - ,,gyvas”, todėl niekada iki galo nežinai, kaip iš tikrųjų viskas pavyks. Puiku, jei viskas pavyksta pagal planą, tačiau būna dienų, kai savo lūkesčių neišpildai.

Kokius mitus apie kalbų mokymąsi norėtum paneigti?

Vienas iš mitų, kurį dažnai girdžiu, yra tai, kad yra žmonių, kurie tiesiog nėra gabūs kalboms. Reikia tiesiog pasirinkti teisingą tempą ir pritaikyti mokymosi būdą - tai gali būti kad ir filmų žiūrėjimas. Kitas mitas tai, kad tradicinis ,,kalimas” yra efektyviausias mokymosi būdas.

Papasakok apie įsimintiniausią įvykį šiame darbe?

CELTA kursų metu visi mokytojai labai pavargo ir jaudinosi, ruošdavomės pamokoms per naktis. Kiekviena pamoka, kurią vesdavome, būdavo stebima egzaminuotojo, kuris tikrai nežarstydavo komplimentų. Kartą, po vienos iš tokių pamokų, kuomet ir pasitikėjimo šioje srityje dar labai trūko, prie manęs priėjo viena iš mano mokinių ir pasidžiaugė mano pamokomis. Tuomet tai man suteikė drąsos, pasitikėjimo ir stiprybės užbaigiant sunkiuosius kursus.

Ko norėtum palinkėti visiems besimokantiems kalbų?

Turiu tris patarimus:


1. Nebijoti daryti klaidų. Pasitikėti žmonėmis svečioje šalyje - žmonės jūsų kalbėjimo pastangas visuomet įvertina.

2. Netikėti mitu, kad tik ,,gabūs” žmonės gali išmokti kalbėti kitomis kalbomis.

3. Mokytis, jei norisi, lėtai, bet nuosekliai.



Ačiū tau už pokalbį!